Voorkomt verrassingen
Werf met een plan
Bepaar tijd & geld
[language-switcher]
Menu

Recruitmentplan
Focust op de toekomst

Welk talent heeft jouw organisatie nodig om toekomstbestendig te zijn? Ons recruitmentplan geeft inzicht over het behalen van je lange termijn recruitment doelen, welke stappen hiervoor nodig zijn en je wat de verwachte wervingskosten zijn. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

  • Voorkomt verrassingen
  • Werf met een plan
  • Bepaar tijd & geld

Weet waar je aan toe bent

Met een recruitmentplan weet je waar je aan toe bent. Door in kaart te brengen wat de uitdagingen van vandaag zijn, en waar je over drie jaar wil staan, maken we een plan wat je verder brengt. Dit zorgt ervoor dat je sneller je vacatures invult, minder verassingen tegenkomt en (kosten) efficiënter werft.

Onderbouwd recruiten

Door de arbeidsmarkt scherp in de gaten te houden weten we wat er speelt. We combineren onze eigen data met wetenschappelijk onderzoek en recruitmentdata van LinkedIn en Indeed. Door al deze bronnen te combineren kunnen we goed inschatten welke acties nodig zijn om je doel te bereiken.

 

De acties van vandaag zijn het succes van morgen

Iedere dag een klein stapje vooruit levert op de lange termijn het beste resultaat. Naast een strategisch plan ontvang praktische handvatten waar je gelijk mee aan de slag kan. Met een einddoel voor ogen maken we recruitment zo steeds een beetje beter.

Jouw recruitmentplan

Recruitmentplan

Vanaf € 3.000,-

Met jouw input maken we een recruitmentplan waarmee je vooruit kan. Naast een recruitmentstrategie vind je in dit plan ook handvatten waar je morgen mee aan de slag kan.

Elk recruitmentplan wordt op maat gemaakt. Op basis van jouw wensen maken we een plan dat bij jouw past. In ons recruitmentplan zitten altijd de volgende onderdelen.

  • Op maat gemaakt plan
  • Plan voor de komende 1 a 2 jaar
  • Afgestemd op jouw missie & visie
  • Inventarisatie huidige situatie
  • Inventarisatie recruitment doelen
  • Haalbaarheidsanalyse
  • Doelgroep analyse
  • Recruitment-communicatieplan
  • Advies over recruitmentsystemen
  • Inschatting wervingskosten

Hoe een recruitmentplan jou helpt

“Een doel zonder plan is slechts een wens”. Met een recruitmentplan weet je wat je de komende jaren kan verwachten. Hierdoor kan je beter anticiperen op onverwachte vacatures, weet je hoeveel tijd je vrij moet houden voor het werven van nieuwe collega’s, en zorg je dat je klaar bent voor de toekomst.

Haalbaarheidsanalyse

Per vacature-groep maken we een inschatting hoe lastig het is om deze vacatures in te vullen. Dit doen we op basis van verschillende datapunten. Zoals de verhouding tussen het aantal vacatures en werkzoekende, of door een inschatting te maken van het aantal mensen met de skills die jij zoekt.

Missie, visie en recruitmentstrategie

De recruitmentstrategie die we voor je uitwerken is altijd afgestemd op de missie en visie van jouw organisatie. Zo sluit je recruitmentaanpak naadloos aan bij jouw bedrijf. Zo nemen we je kernwaarde, manier van werken en communicatiestijl mee in alle onderdelen van het recruitmentplan.

Recruitment-communicatieplan

Met alle informatie over je doelgroep ontwikkelen we een hoog-over communicatieplan. Hierin vindt je welke sociale media, job boards of events het beste aansluiten bij jouw toekomstige collega. Met de in kaart gebrachte drijfveren kan je in alle vacatures en arbeidsmarktcommunicatie de juiste snaar raken.

Advies over Recruitmenttools en systemen

We adviseren welke tools en recruitmentsystemen het leven van je recruiter of van jouw makkelijker gaan maken. Denk aan een ATS (Applicant Tracking System) of tools waarmee je makkelijk interviews inplant.

Inschatting recruitment capaciteit en wervingskosten

Bij het recruitmentplan ontvang je ook een inschatting van de benodigde recruitmentcapaciteit en de verwachte wervingskosten. We werken verschillende scenario’s uit en laten zien welke kosten je kan verwachten voor het gebruik van recruitmenttools, adverteren op sociale media en het plaatsen van vacatures op job boards.

Weten waar je aan toe bent?